Kaišiadorių švietimo ir kultūros centre Lietuvos laisvosios rinkos instituto Švietimo centro vadovė Marija Vyšniauskaitė vedė seminarą „Kaip išmokyti ekonomikos per 31 valandą?“. Rajono mokytojai ieškojo būdų kaip sudominti ekonomika moksleivius, kaip pamokas padaryti įdomias ir efektyvias.
Kaišiadorių mokytojai sutarė, kad pagrindinis mokymosi trikdis – mokinių motyvacijos stoka, klaidingas įsitikinimas, kad ekonomika nėra gyvenime naudingas dalykas, tarsi nieko bendra su realybe neturintis. Taip pat mokytojams reikia padaryti didelį darbą ne tik išmokant, bet ir permokant – mat dažniausiai mokiniai iš šeimos ir žiniasklaidos atsineša pesimistinį požiūrį į socialinę, politinę, ekonominę situaciją, yra linkę kaltinti aplinką ir manyti, kad patys neturi įtakos jos keisti. Patys mokytojai sako, kad ekonomikos pamokoms mokyklose skiriama per mažai laiko, per metus laiko išmokyti ekonomikos – sudėtinga.
Paskaitoje mokytojus labiausiai domino informacija apie interaktyvias priemones, kaip jomis naudotis, kad dar šiuolaikiškiau šiandieniniam moksleiviui vesti ekonomikos pamoką.
„Puiku tai, kad mokytojai domisi, kaip ekonomikos mokyti kitaip, kaip įtraukti ir įtikinti moksleivius, kad šis mokslas visai nenuobodus, o atvirkščiai – jo principai pritaikomi kasdien. Vis daugiau mokytojų supranta, kad mokyti sausų dalykų yra neefektyvu. Vis daugiau jų ryžtasi analizuoti klasėse tai, kas realiai vyksta. Juk ekonomika, tai mokslas ne tik apie skaičius, o apie žmones“, – pabrėžia Lietuvos laisvosios rinkos instituto Švietimo centro vadovė Marija Vyšniauskaitė.
Vis didesnė dalis Kaišiadorių moksleivių ekonomikos mokytis jau gali iš inovatyvių vadovėlių „Ekonomika per 31 valandą“. Šiuo metu iš šiuolaikiško vadovėlio mokosi moksleiviai trečdalyje rajono mokyklų.