Verslo istorijos. „GetJar” – gauk savo programėlę čia, dabar ir nemokamai (0)

GetJar_logo_with_shadow1Verslo istorijos – LLRI įrašų serija apie garsiausius, kūrybingiausius, inovatyviausius, įžvalgiausius – verslius žmones. Ir apie tai, kuo jų idėja ir įžvalgumas įveikė konkurentus ir pelnė mūsų – pirkėjų – palankumą.

Gerai pradžiai reikia… gero žaidimo

„GetJar“ – pirmoji lietuviška kompanija įsikūrusi garsiajame JAV Silicio slėnyje. 2004 metais lietuvio Ilja Laurso įkurta kompanija šiandien yra viena didžiausių nemokamų mobiliųjų telefonų aplikacijų „parduotuvių“ p-a-s-a-u-l-y-j-e. Unikalu tai, kad iš esmės savo verslą kompanija padarė iš klientų neprašydama nieko – visos jų paslaugos yra nemokamos. „GetJar“ svetainę kasdien aplanko trys milijonai žmonių, iš jos parsisiųsti du milijardai programų.

Sėkmės istorija prasidėjo nuo Java formato žaidimų kūrimo mobiliesiems telefonams. Net kompanijos pavadinimas siejasi su šiuo mobiliesiems telefonams skirtu formatu – į mobiliuosius telefonus žaidimai buvo siunčiami „suspaustais“ Java failais, kurių plėtinys yra „.jar“. Taip paprastas pasiūlymas „gauk .jar‘ą“ (angl. – „get .jar“) transformavosi į pavadinimą „GetJar“. Paprasta ir niekam nekyla klausimų, kad „GetJar“ svetainėje gali „gauti“ Java formato žaidimus ir programas.

Kaip išganinga mintis palengvino programuotojų gyvenimą

Kurdami žaidimus jauni programuotojai susidūrė su problema – kaip juos išbandyti ir surasti visas klaidas. Skirtinguose mobiliuosiuose telefonuose naudojamos skirtingos operacinės sistemos, todėl reikėdavo patikrinti ir užtikrinti, kad visi gaminami žaidimai veikia. Todėl vietoj žaidimų kūrimo programuotojai turėjo gaišti laiką testuodami savo sukurtus žaidimus įvairiais telefonų modeliais.

Tačiau šiai problemai buvo sugalvotas inovatyvus sprendimas – patys klientai gali tapti testuotojais. Vartotojams pasiūlyta parsisiųsti testuojamas programas tiesiai iš „GetJar“ tinklapio, su sąlyga, kad vartotojai pasidalins įspūdžiais ir praneš apie pastebėtas  klaidas. Programas siųstis galėjo visų operacinių sistemų ir visų telefonų modelių vartotojai, todėl tinklapis buvo aktualus absoliučiai visiems.

Vartotojui „padirbėti“ testuotoju? Kodėl gi ne!

best-apps-for-iphoneŽinoma jauni verslininkai nenorėjo pardavinėti neišbandytų produktų, todėl programas siūlė išbandyti nemokamai. Iš pradžių kompanija išleisdavo tris programas per savaitę, tačiau labai greitai jų sukurtų programų skaičius išaugo iki 50, o lankytojų skaičius tinklapyje padvigubėdavo kas kelias savaites. Stulbinantį tinklapio augimą pamatę kitų kompanijų programuotojai noriai prie jo jungėsi ir siūlė ten išbandyti savo sukurtus žaidimus ir programas. Per pusę metų metų „GetJar“ tapo didžiausiu mobiliųjų aplikacijų tinklapiu pasaulyje.

Tam tikra mokėjimo forma svetainėje vis gi atsirado, tačiau realių pinigų už žaidimus mokėti nereikėjo. Parsisiųsdami programas ir siųsdami komentarus apie jas, vartotojai galėjo užsidirbti virtualių monetų. Už mažiau išbandytas, arba demonstracines programų versijas (agl. – demo) buvo „mokama“ daugiau monetų. Už šias virtualias monetas buvo galima „pirkti“ geresnes, ne demo versijas. Taip vartotojai buvo paskatinami daugiau prisidėti prie programų tobulinimo.

 Geras tarpininkas versle – patenkinti ir vartotajai, ir gamintojai

„GetJar“ neteikia pirmenybės jokiems operatoriams, dėl to ten galima rasti tiek „Apple“, tiek „Windows“, tiek „Android“ operacinėms sistemoms pritaikytų programų. Dėl to tinklapyje lankosi ir programas siunčiasi visų operacinių sistemų naudotojai, o ten patalpinta reklama pasiekia tūkstančius žmonių. Programuotojams ši svetainė teikia puikią galimybę išbandyti savo produktus ir pagreitinti kūrybos procesą.

Ši sėkmės istorija parodo, kokį vaidmenį ekonomikoje vaidina geri tarpininkai. Jie patiems klientams leidžia gauti produktus ir paslaugas pigiau (šiuo atveju net gi nemokamai) ir palengvina pačių kūrėjų, gamintojų darbą, padėdami jiems rasti gerą būdą pasiekti galutinius klientus. Kai kūrėjams nebereikia rūpintis savo produktų pardavimu, jie gali daugiau dėmesio ir laiko skirti savo produktų tobulinimui. Ši istorija taip pat parodo, kad įžvalgus verslininkas gali net gi nieko negamindamas ir nieko neparduodamas sukurti puikią ir labai sėkmingą kompaniją.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

19 − six =