Spalio 16 d. laukiame visų mokytojų ir švietimo entuziastų antrą kartą organizuojamoje socialinio ir moralinio ugdymo konferencijoje „Ištrinkime ribą tarp mokyklos ir pasaulio“. Konferencija vyks Vilniuje „Tech Park Sapiegos“.
Šįkart daug dėmesio skirsime naujoms socialinių ir moralės mokslų tendencijoms. Ieškosime būdų, kaip pasaulio įvykius, edukologijos mokslo atradimus ir naujausias akademines madas atnešti į klases. Ypatingą dėmesį skirsime dorinio ugdymo, pilietiškumo ir ekonomikos dalykams. Ekspertai ir praktikai dalinsis įžvalgomis apie eksperimentinę filosofiją, elgsenos ekonomiką, aštriausius politikos įvykius, neuromokslo įtaką mokymuisi, integruoto ugdymo ypatumus. Kviesime diskutuoti apie tai, ką išties reiškia auginti ateities visuomenę.
Pranešėjai: politologas Linas Kojala, literatūrologas dr. Saulius Žukas, psichologas, neuromokslininkas dr. Albinas Bagdonas, istorikas, mokytojas dr. Mindaugas Nefas, psichologas, antropologas dr. Renatas Berniūnas, LLRI švietimo centro vadovė Marija Vyšniauskaitė, mokytoja Julija Ladygienė, mokinė Greta Gudauskaitė.
Konferencija nemokama, dalyviai gaus pažymas.
Klausimai – monika@llri.lt, 8 5 250 0282
Ačiū rėmėjams Vilniaus prekybos paramos fondui „Dabar“ ir „KS investicija“!
PRANEŠĖJAI:
Rytų Europos studijų centro direktorius, Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto doktorantas ir dėstytojas. Gavęs prestižinę Fulbrighto stipendiją mokėsi Harvardo universitete JAV. L. Kojala komentuoja tarptautinės politikos aktualijas Lietuvos ir užsienio žiniasklaidoje, yra parengęs tekstų ar komentarų tokiose žiniasklaidos priemonėse kaip CNN, BBC, Vokietijos, Prancūzijos, Nyderlandų visuomeniniams transliuotojams.
Savo pranešime, Linas „Kaip pasaulio politikos aktualijas atnešti į klases? Brexit, D. Trump, JAV ir Kinija“ nagrinės svarbiausius politinius procesus, kodėl juos verta išmanyti kiekvienam bei kaip apie šias aktualijas kalbėti su mokiniais.
Literatūrologas, literatūros kritikas, leidėjas, leidyklos „Baltos lankos“ įkūrėjas, vadovėlių bendraautorius.
Pranešime „Kaip ateities piliečio ugdymą sutalpinti į mokyklos rėmus?“ Saulius Žukas atkreips dėmesį, kad šiuolaikinėje mokykloje vis daugiau dėmesio turi būti skiriama įvairių sričių patyriminiam ugdymui, su realiu gyvenimu susijusioms projektinėms veikloms. Tai turėtų padėti praktiškai naudotis atskirų dalykų, kurių buvo mokomasi, gebėjimais. Pastaraisiais metais švietimo naujovės labiau siejamos su gamtos mokslais, jų integravimu. Būtina atstatyti balansą – suteikti galimybę bendroms veikloms jungti socialines ir humanitarines disciplinas.
VU Psichologijos instituto lektorius, mokslinis darbuotojas, psichologas, antropologas. Renatą Berniūną domina empirinė moralės psichologijos prieiga, kuri gali padėti pažvelgti į tam tikras Vakarų moralės filosofijos prielaidas. Klausimas, kurį lektorius šiuo metu gvildena – ar sąvoka moralė, su visomis savo vakarietiškomis konotacijomis, yra Azijos kultūrose?
Paskaitoje „Ar moralė universali? Atsakymai iš Azijos“, Renatas klaus ar vakarietišką „moralę“ rastume Azijos kultūrose? Ar moralės samprata yra universali? Nagrinės kaip mongolai ir kinai vertina kas yra (ne)moralus elgesys ir ką jų vertinimai pasako apie galimybę apibrėžti „moralę“ universaliais terminais? Ar sutartų lietuvis su mongolu dėl to kas yra moralus elgesys? Pranešime pavyzdžiai iš Azijos šalių, Lietuvos ir JAV parodys kaip skirtingų kultūrų atstovai vertina įvairias socialines situacijas.
Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Psichologijos instituto profesorius, Lietuvos psichologas, sociologas.
O pristatyme „Kaip mokosi smegenys?“ Albinas Bagdonas kalbės apie tai į kokius paties mokymosi ir smegenų funkcionavimo ypatumus turėtų būti atkreiptas pedagogų ar mokymo programų rengėjų dėmesys. Taip pat apie smegenų imlumą naujai informacijai, skirtingais amžiaus tarpsniais, mokymosi svarbą normaliam smegenų funkcionavimui.
Mokytoja, mentorė, lektorė, švietimo konsultantė, Laisvosios mokyklos modelio vystymo grupės vadovė, išmaniųjų mokymosi sistemų kūrėja.
Julijos Ladygienės pranešimas „Apie nusidėvėjimą, Kudirką, batelius ir šalutinį mokymosi poveikį“, nagrinės klausimus – kodėl dalykinė mokymosi sistema iš prigimties netarnauja mokymuisi? Ką mokytojas turi žinoti apie tai, kaip mokosi smegenys? Kas kaltas, kad mokiniai baigia mokyklą nepasiruošę gyvenimui (o dažnai ir egzaminui)? Ką galime daryti, kad būtų lengviau?
Lietuvos laisvosios rinkos instituto Švietimo centro vadovė, pripažinto ir populiaraus vadovėlio „Ekonomika per 31 valandą“ bendraautorė. Savo straipsniuose, viešuose pasisakymuose M. Vyšniauskaitė atkreipia dėmesį į bendrojo lavinimo būklę Lietuvoje, švietimo sistemos spragas, siekia gerinti ekonominio,socialinio ir moralinio raštingumo situaciją šalyje.
Savo pranešime „Meduolis ar botagas – kas keičia mūsų ekonominius sprendimus?“, Marija palies elgsenos ekonomikos temas – svarstys kodėl brangus vynas ar vakarienė prabangiame restorane skanesni, kodėl brangesnis aspirinas geriau malšina skausmą. Kas labiau motyvuoja – premija ar baudos išvengimas? Ar psichologiniai stumtelėjimai yra geresnė priemonė nei politiniai draudimai?
Humanitarinių mokslų daktaras, istorikas, istorijos mokytoju dirbantis devintus metus, Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos dėstytojas, Vilniaus šv. Kristoforo gimnazijos mokytojas. Mokslinių ir publicistinių straipsnių istorinėmis ir pedagoginėmis temomis autorius. Mindaugas Nefas taip pat rengia įvairias edukacines mokymosi priemones moksleiviams.
Mindaugas diskusijoje „Ką reiškia ugdyti pilietį?“, pasidalins savo patirti ir įžvalgomis į ką ugdant pilietį, turėtume atkreipti dėmesį, koks yra mokyklos ir mokytojo vaidmuo.
Vilniaus Gabijos gimnazijos moksleivė, aktyvi įvairių jaunimo organizacijų narė bei savanorė, buvusi Lietuvos liberalaus jaunimo Tarybos narė, buvusi Jaunimo Europos komandos narė, įvairių tarptautinių projektų dalyvė