Pastaruosius kelis mėnesius, Valstybinės mokesčių inspekcijos tinklalapyje spausdinami VMI naujienų pranešimai su gąsdinančiais, pamokančiais pavadinimais. “NT sandorių nedeklaravusi bendrovė siekė nusukti 2 mln. litų mokesčių”, “Sandorių ypatumai Klaipėdoje: nuo PVM slėpimo iki nedeklaruojamų pardavimų”, “Neringiškiui verslininkui nepavyko prisidengti formaliu sandoriu siekiant nuslėpti mokesčius”, “Du individualios veiklos neįregistravę vilniečiai biudžetą papildys per 10,3 mln. litų”, ir t.t.
Nors kai kuriuose pavadinimuose galima įžvelgti humoro prošvaisčių (pvz. “Į ES importuoti grybai papildys biudžetą per 1,5 mln. litų” – kas tai, mokesčiai natūra? 🙂 ), kituose atvirai kyšo prevencinio PR’o ausys. Jų tikslas – įbauginti žmones, įtikinti juos, kad kiekvienas mokesčių pažeidimas anksčiau ar vėliau bus susektas, tad geriau taip nesielgti. Bet ar tinkama VMI naujienas dėti su tokiomis akį rėžiančiomis antraštėmis, kurios iškart pagautų skandalų ištroškusių naujienų skaitytojų dėmesį? Juk vienas dalykas, kai tokiomis antraštėmis platinamas kokios nors kriminalinės TV laidos pranešimas spaudai, kitas dalykas, kai tokie “supošlinti” pavadinimai atkeliauja iš pačios VMI.
Kalbėdamas apie neseniai išaiškintus pažeidimus Gariūnų turgavietės baruose, kur alkoholis pardavinėjamas be licenzijų, pajamos nefiksuojamos, prekės įsigyjamos be dokumentų ir t.t., Vilniaus AVMI viršininko pavaduotojas M. Almantas teigė, jog “pastaruoju metu pernelyg dažnai įstatymų pažeidėjai dangstosi sunkmečiu ir bando pasislėpti po verslo “šešėliu””.
Keistokai šiame kontekste skamba žodis “dangstosi”. Ne tik krizė, bet ir padidinti mokesčiai smogė daugeliui verslų, tad mokesčių jie paprasčiausiai nebeišgali sumokėti. Šešėlis nėra netikėta padidintų mokesčių pasekmė. Jei norit padaryti, kad šešėlis nebebūtų išeitimi, ne gąsdinti ir prevencines akcijas reikia daryti, o mažinti mokesčius.