Lietuvoje įsigaliojus tabako reklamos draudimui, nei jį kūrę bei už jį balsavę Seimo nariai, nei piliečiai, kurių gerovei jis turėjo pasitarnauti, realiai to nepastebėjo. Šiandien akivaizdu, kad Vyriausybė nepajėgi susidoroti su jai primestu uždaviniu. Jau paruošti pasiūlymai, kaip supaprastinti ir palengvinti įstatymo numatytą draudimą, nes kyla problemų dėl jo įgyvendinimo bei atitikimo tarptautinei teisei.
LLRI atkreipia dėmesį, kad tabako gamyba, prekyba ir vartojimas Lietuvos Respublikoje yra teisėti, todėl tabako reklamos draudimas yra grubus vartotojų, gamintojų ir pardavėjai teisių pažeidimas. Teisėto verslo reklamos draudimas turės absurdiškų pasekmių. Kaip rodo patirtis, dėl minėto draudimo vartotojų nesumažės, tačiau jie negalės gauti informacijos apie tabako gaminius, bus apribota jų pasirinkimo laisvė.
Dar prieš priimant šį įstatymą LLRI kritikavo pagrindinę jo nuostatą – tikėtis reklamos draudimu sumažinti rūkymą ir jo kenksmingą poveikį sveikatai. Tai yra kiekvieno besirūpinančio savo ir artimųjų sveikata reikalas, kurio negalima sureguliuoti draudimais.
Ekspertai perspėja, kad įmonės, norėsiančios pasiūlyti naujus, mažiau sveikatai kenksmingus produktus, negalės pristatyti savo gaminių vartotojams ir konkuruoti jų kokybe. Šis draudimas nuskurdins Lietuvos informacijos rinką, žiniasklaidą, sumažins išteklius ir darbo vietas.
Nors restoranuose, baruose ir kavinėse žmonės nesinaudos peleninėmis, stiklinėmis, skėčiais ir kitais įprastais atributais, kurie turi tabako gamintojų arba produktų ženklus, akivaizdu, kad globalios rinkos sąlygomis tabako reklama mus neišvengiamai pasieks per užsienio šalių žurnalus, kabelinę ir palydovinę televiziją, internetą. Taigi, draudimas virs smūgiu šalies ekonomikai ir visuomenei, o tikslas nebus pasiektas.
LLRI siūlo iš esmės peržiūrėti pagrindines įstatymo nuostatas ir atsisakyti tabako reklamos draudimo kaip žalingo ir neįgyvendinamo reguliavimo.