Teikiame ekspertizę dėl darbo kodekso pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3962, kuriais perkeliama Europos Parlamento ir Tarybos direktyva „dėl deramo minimaliojo darbo užmokesčio Europos Sąjungoje“.
PARSISIŲSKITE EKSPERTIZĘ
Siekiant apsaugoti Lietuvos ekonomiką, ypač regionus nuo neigiamų perteklinio MMA didinimo pasekmių, žemos kvalifikacijos darbuotojus – nuo darbo vietų netekimo, derėtų koreguoti MMA nustatymo metodiką:
- Kadangi dėl investicijų ir darbo vietų Lietuva regiono kontekste labiausiai konkuruoja su kaimyninėmis valstybėmis, taiklesnis atskaitos taškas būtų lygintis su šių valstybių MMA ir vidutinio darbo užmokesčio (VDU) santykio vidurkiu. Dėl to įstatyme tikslinga nustatyti maksimalų galimą MMA ir VDU santykį (nacionaliniu mastu) – skaičiuojant jį kaip Latvijos, Estijos ir Lenkijos MMA/VDU santykių vidurkį;
- Šiuo metu MMA nustatymo tvarka neatsižvelgia į reikšmingus ekonominius skirtumus tarp Lietuvos regionų. Dėl šios priežasties kai kuriose vietovėse susidaro itin aukštas MMA/VDU santykis, naikinantis darbo vietas. Atsižvelgiant į aukšto MMA/VDU santykio poveikį, tikslinga įtvirtinti nuostatą, kad, jei Vyriausybės nustatytas nacionalinis MMA viršija 50 proc. apskrities VDU, toje apskrityje MMA dydis nustatomas lygus 50 proc. tos apskrities VDU;
- Pastaraisiais metais MMA augo ženkliai sparčiau nei darbo produktyvumas, tad Lietuvos konkurencingumas patiria rimtų iššūkių. Atsižvelgiant į tai, tikslinga koreguoti Trišalėje taryboje naudojamą MMA formulę nustatant, kad MMA augimas negali viršyti trijų pastarųjų metų nominalaus darbo našumo augimo vidurkio.
PARSISIŲSKITE EKSPERTIZĘ