Seime vis dar nesėkmingai bandoma nuspręsti, kaip pasielgti su Garantinio fondo įstatymu. Socialinės apsaugos ministrės pateiktos įstatymo pataisos tik patikslina įmokų mokėjimo tvarką, atverdamos kelią realiam įstatymo įgyvendinimui, teigia Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI).
Akivaizdu, kad įstatyme numatytos įmokos, priešingai valdančiųjų partijų rinkiminiams pažadams, padidintų mokesčių naštą ir taip prisidėtų prie naujų bankrotų, neišspręsdamos senų problemų. Taigi, toks Garantinio fondo įstatymas negali būti grindžiamas siekiu išspręsti darbuotojų problemas. Europos Sąjungos teise priimtas įstatymas taip pat negali būti grindžiamas, nes ji numato plačias pasirinkimo galimybes įgyvendinant garantijų bankrutavusių įmonių darbuotojams sistemą.
„Priimdamas dabartinį įstatymą buvusios sudėties Seimas pasuko tiesmukiausiu keliu. Dabartinė Seimo dauguma, viena vertus, atsidūrė aklavietėje, tačiau, kita vertus, nerodo didelio ryžto iš jos išbristi nepakenkiant rinkos santykiams ir nepaminant savo rinkiminių pažadų,” teigia LLRI ekspertas Remigijus Šimašius.
LLRI siūlo panaikinti ankstesnio Seimo priimtą Garantinio fondo įstatymą ir sudaryti verslo, darbuotojų bei Vyriausybės atstovų darbo grupę, kuri parengtų kitą įstatymą, nežlugdantį darbdavių ir numatantį pagal ES teisę būtinas garantijas darbuotojams.