„Valstybės tarnybos dienos proga noriu palinkėti visiems valstybės tarnautojams turėti stuburą, nebijoti – jie turi būti ramstis politikams ir ministrams“, – Žinių radijo laidoje „Ekonomika šiandien“ teigė vidaus reikalų viceministrė Sigita Ščajevienė. Kartu su Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidente Elena Leontjeva jos aptarė, kas gi yra tas valstybės tarnybos sektorius ir ką reikia nuveikti, kad valstybės tarnyba žaistų su piliečiais vienoje komandoje, o ne prieš juos?
„Mūsų piliečiams turbūt nelabai svarbu, kas tas valstybės tarnautojas. Jam svarbu paslaugą gauti čia ir dabar. O kur jis ją gauna? Atėjęs į oficialią valdišką įstaigą. <…> Sveikatos srityje paslaugas mums suteikia gydytojai, bet vis dėlto už jų yra Sveikatos apsaugos ministerija, kur dirba valstybės tarnautojai, kuria įvairias metodikas, teikia tvarkas.
Tai žmonės, kurie ir yra tikrieji valstybės tarnautojai, įgyvendinantys vieną ar kitą valstybinę funkciją. Natūralu, kad nuo jų kompetencijų, nuo jų įsitraukimo priklauso didele dalimi, kokia bus ta paslauga. Ar gydytojui reikės pildyti 10 formų, ar jis jas užpildys lengvai ir suteiks paslaugą greitai, ir ar klientas bus patenkintas“, – laidoje kalbėjo vidaus reikalų viceministrė.
Paklausta, ar darbą valstybės tarnyboje galima palyginti su komandiniu sportu (S. Ščajevienė yra moterų tinklinio klubo narė), vidaus reikalų viceministrė pabrėžė, kad geriausių tikslų galima pasiekti tik žaidžiant vienoje komandoje ir turint gerą trenerį: „vadovą, kuris geba sustyguoti komandą taip, kad ji pasiektų užsibrėžtą tikslą, tai yra laimėtų“.
Toks, jos teigimu, ir valstybės tarnybos pertvarkos tikslas – „turėti vieną komandą, kuri dirba kliento interesams”.
Ne mažiau reikšmingas ir pačių valstybės tarnautojų įsitraukimas. „Labai svarbu, kad valstybės tarnautojai turėtų stuburą ir nebijotų politikams pasakyti, kad išlaidos netinkamai išleidžiamos, kad finansų proporcijos ne tokios, kad parodytų, kokios yra rizikos. Stuburo turėjimas yra vertybė“, – kalbėjo vidaus reikalų viceministrė.
Gegužės pabaigoje priimtoje valstybės tarnybos pertvarkoje, LLRI prezidentės E. Leontjevos teigimu, daugiausiai dėmesio skiriama viešojo sektoriaus įstaigų vadovams, jų įgaliojimams ir komandos formavimui.
„Bet ar (priėmus valstybės tarnybos pertvarką, aut.) pasikeitė santykis su klientu? Kas dar turi būti padaryta, kad tiek veikiantys pirmoje linijoje su klientu, tiek tie valstybės tarnautojai, kurie yra užnugaryje, kurie rengia įstatymus, kurie rašo, kad (priėmus įstatymą, aut.) neigiamo poveikio nenumatoma, kad prie jų būtų sugrįžta tuo atveju, jeigu tas neigiamas poveikis vis dėlto atsirado?“, – klausė E. Leontjeva.
„Labai tikimės, kad kapitonai bus suinteresuoti valdyti savo komandas taip, kad klientas atsirastų. Ir lūkestis tiek iš valstybės, tiek iš kliento pusės tam yra“, – laidoje kalbėjo S. Ščajevienė. Tačiau tam reikia laiko, <…> o įgyvendinimas priklausys nuo pačių įstaigų, nuo jų noro įsitraukti.
Mes, kaip politikos formuotojai, kaip viešojo valdymo agentūros steigėjai, dėsime visas pastangas, kad tie pokyčiai į įstaigas ateitų, teiksime metodinę pagalbą, konsultacijas, įstaigų mokymus, stiprinsime valstybės tarnautojų kompetencijas. Svarbu, kad suprastume, kodėl ir kam to reikia, ir kad nauda bus ne tik patiems valstybės tarnautojams, bet ir žmonėms, kuriems jie tarnauja.“
Visą laidą žiūrėkite čia.
Originaliai publikuota DELFI.