Reaguodami į Lietuvos Respublikos Seimo VII (rudens) sesijos darbų programos darbotvarkės projektą Nr. XIVP-3060 bei atsižvelgdami į pirmajame „Atsakinga finansų politika” skirsnyje išdėstytus mokesčių sistemos efektyvumo ir prognozuojamumo užtikrinimo tikslus, atkreipiame dėmesį dėl darbotvarkėje nurodyto mokesčių sistemos peržiūros teisės akto projekto Nr. XIVP-2930 (Pelno mokesčio (PM) įstatymo Nr. IX-675 2, 5, 12, 17, 17(2), 18, 19, 46(1), 47, 56(1) straipsnių, 1 priedėlio pakeitimo ir Įstatymo papildymo 30(2) straipsniu įstatymo projektas) priėmimo skubos.
PARSISIŲSKITE EKSPERTIZĘ
PARSISIŲSKITE EKSPERTIZĘ
Didelį neapibrėžtumą sukuria nuo 2024 m. nustojanti galioti pelno mokesčio įstatymo investicinio projekto bei filmų gamybos nuostatos bei delsiamas įgyvendinti momentinis ilgalaikio turto nusidėvėjimas. Todėl planuojant skaidyti mokestinių pasiūlymų paketą ir Seime svarstyti jo dedamąsias etapais, svarbu, kad ūkio išgyvenimui lemtingi įstatymų projektai būtų svarstomi ir priimami kartu su 2024 m. valstybės biudžeto įstatymu.
Teisėkūros pagrindų įstatymo nuostatos
Teisėkūros pagrindų įstatymo (TPĮ) 20 straipsnio 3 dalyje nurodoma, kad mokestiniai pakeitimai gali įsigalioti greičiau nei po 6 mėn., juos priimant su atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu, jei šiais pakeitimais (papildymais) nėra sunkinama mokesčių mokėtojų padėtis.
PARSISIŲSKITE EKSPERTIZĘ
Įmonių veiklai ir investicijoms svarbių mokesčių įstatymo nuostatų priėmimas kartu su valstybės biudžetu yra būtinas tam, kad įmonėms būtų grąžintas teisinis apibrėžtumas. Taip bus išlaikytas mokesčių sistemos stabilumas., o įmonės galės toliau nepertraukiamai planuoti savo veiklą bei priimti investicinius sprendimus naujoje mokestinėje aplinkoje.