Niekam nekyla abejonių, kad Lietuvoje veikiantys ir kuriantys gyventojai bei įmonės turi laikytis įstatymų. Tačiau įstatymai dažnai keičiami. Štai vien penkių pagrindinių mokesčių įstatymai per pastarąjį dešimtmetį buvo keisti daugiau nei 200 kartų, o ką jau kalbėti apie visus kitus įstatymus ir reguliavimus.
Kaip pažaboti dažną įstatymų kaitą? Ką daryti, kad būtų įvertinamas įstatymų poveikis, o Seimo nariai būtų atsakingi už įstatymų kokybę? Kaetana Leontjeva autorinėje laidoje „Leiskite veikti“ („Žinių radijas“) kalbino advokatę Eglę Mauricę.
„Viena iš didžausių rizikų, kad Seimo narys yra nevaržomas ir neribojamas bet kuriuo momentu pateikti įstatymo pataisą. Kartais laikoma, kad jo išleistų, pateiktų įstatymų skaičius yra geras jo veiklos rodiklis, tačiau kartu pripažįstama, kas paskutinės minutės Seimo narių įstatymų pataisymai, patobulinimai yra ir didžiausias pavojus. Ne tik Lietuvoje, bet ir kitose valstybėse. Ir tai yra taisytina“, – vertindama Seime vykstančius teisėkūros procesus teigė E. Mauricė.
Pasak pašnekovės, numatyti daugiau atsakomybės Seimo nariams buvo siekiama Seimo pagrindų įstatymo pakeitimais, tačiau įstatymas pasiekęs Seimo komitetus sulaukė daug pastabų.
„Iš tiesų buvo gauta labai daug pastabų, kad negalima numatyti prievolių, pareigų Seimo nariams, nes jų mandatas yra toks nepriklausomas, toks laisvas, kad jiems negali būti keliami tie reikalavimai, kurie yra keliami Vyriausybės lygiu rengiamiems projektams“, – teigė advokatė.
Laidos įrašą klausykite ČIA.