LLRI kreipėsi į Vyriausybę dėl nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo pataisų, kurias numatyta svarstyti trečiadienio Vyriausybės posėdyje.
LLRI pritaria svarstomam NT mokesčio tarifo sumažinimui nuo 1 iki 0,5 proc., tačiau siekia atkreipti dėmesį į neigiamas pasekmes, kurios atsirastų sumažinus neapmokestinamą NT vertę iki 750 tūkst. litų. Tai reikštų, kad vis didesniam skaičiui Lietuvos šeimų atsirastų prievolė mokėti šį mokestį. Taip pat tai būtų žingsnis visuotinio NT mokesčio link.
Svarbu tai, kad nekilnojamojo turto mokestis mokamas nuo turto vertės, o ne nuo gyventojo pajamų. Sumažinus neapmokestinamą vertę, Lietuvos didmiesčių senamiesčiuose gyvenantiems pensininkams, daugiavaikėms šeimoms, menininkams ir kitiems nedideles pajamas gaunantiems gyventojams gali atsirasti prievolė mokėti šį mokestį. Taip pat šis mokestis paliestų priemiesčiuose gyvenančias jaunas šeimas, kurios už būstą bankams tebemoka kreditų įmokas. Įvedant šį mokestį teigta, kad tai bus mokestis „prabangiam” NT, tuo tarpu dabar šį mokestį mokėtų vis didesnis skaičius šalies šeimų.
Už 1 milijono litų vertės NT, kuris šiuo metu neapmokestinamas, atsirastų prievolė mokėti 1 250 litų mokestį. Dėl naujos mokestinės prievolės atsiradimo, gyventojai negalėtų šių lėšų skirti vartojimui ar taupymui. Turint omenyje Vyriausybės programoje įtvirtintą tikslą imtis “realių ekonomikos gaivinimo veiksmų”, galima teigti, kad svarstomos naujos mokestinės prievolės gyventojams prieštarautų Vyriausybės programai.
Dėl šių priežasčių siūlome nepritarti projekto nuostatai mažinti neapmokestinamą NT vertę. Taip pat siūlome plačiau įvertinti NT mokesčio taikymą ir šio mokesčio efektyvumą, turint omenyje, kad šiemet gyventojų NT mokesčio pajamos sudarys 0,03% valstybės biudžeto pajamų (be ES lėšų).
Daugiau apie tai skaitykite LLRI ekspertizėje.