Tobulinimai dėl SGD terminalo finansavimo – esminės problemos išlieka
Įstatymo projektas: http://bit.ly/18yuGKb
Tobulinama tvarka, kaip finansuoti finansiškai neatsiperkančią Suskystinų gamtinių dujų (SGD) terminalo projekto dalį. Teigiamas patobulinimas: įmonės, kurios privalės dalį gamtinių dujų pirkti iš SGD Terminalo turės galimybę užbaigti jau savo turimas sutartis dėl dujų pirkimo. Tačiau esminės projekto problemos išlieka: vartotojai vis vien privalės finansuoti terminalo pastatymą, o kai kurios įmonės bus įpareigotos pirkti gamtines dujas iš SGD Terminalo, net jei šis jas tieks nepalankiomis kainomis. LLRI teiks platesnę nuomonę, dėl šio teisės akto projekto.
Siūlymi alkoholio ir tabako kontrolės įstatymų pakeitimai
Įstatymo projektas: http://bit.ly/ZrRSpq
Lyginamasis variantas: http://bit.ly/134BeAK
Siūlomi alkoholio kontrolės įstatymo (13-684-02) ir tabako kontrolės įstatymo (13-685-02) pakeitimai, kuriais siekiama uždrausti fiziniams asmenims įsigyti kontrabandinius, falsifikuotus alkoholinius gėrimus, taip pat alkoholinius gėrimus, teisės aktų nustatyta tvarka nepaženklintus specialiais ženklais – banderolėmis. Siūlomi pakeitimai nespręstų kontrabandinių ar falsifikuotų alkoholio ir tabako gaminių paplitimo problemos, nes neatsižvelgia į priežastis, dėl kurių šie gaminiai yra paplitę – didelė mokestinė našta akcizinėms prekėms. Taip pat neatsižvelgiama į tai, jog vartotojai gali nežinoti, jog jų įsigyjami gaminiai yra kontrabandiniai ar falsifikuoti. Siūlymas vartotoją įpareigotų kiekvieną kartą įsigyjant alkoholinių gėrimų ar tabako gaminių tikrinti, ar jie nėra kontrabandiniai ar falsifikuoti.
Dar daugiau reikalavimų ir apribojimų reklamai
Reklamos įstatymo pakeitimo projekte (XIP-4682(2)) pateikiami siūlymai drausti gamtiniuose ir kompleksiniuose draustiniuose ir parkuose įrengti įšorinę reklamą (ne miestų ir miestelių teritorijoje), reikalauti privalomai nurodyti, jog reklama yra skirta maisto papildams, reguliuoti reklamos savitvarkos institucijų funkcijas. Didinant apribojimus būtų apsunkintos galimybės net ir privačioje teritorijoje ar prie kelio reklamuotis privatiems ūkio subjektams esantiems draustinių ar parkų teritorijose. Maisto papildų reklamos apribojimas būtų perteklinis, nes informacija apie maisto papildus yra išsamiai pateikiama ant pakuočių. Reklamos savitvarkos institucijos ir taip vykdo verslo savireguliaciją ir bendradarbiavimą be detalaus funkcijų reguliavimo.