Nuo šių mokslų metų pradžios daugiau kaip pusėje šalies mokyklų ekonomikos bus mokoma kitaip – inovatyviai. Šiuo metu ruošiamas jau trečias tik prieš metus Lietuvos laisvosios rinkos instituto išleisto vadovėlio „Ekonomika per 31 valandą” tiražas. Iš vadovėlio, kuris skatina ne kalti faktus, o mąstyti, mokysis jau beveik 18 000 moksleivių. Tai rodo, kad poreikis mokytis ir mokyti ekonomikos kokybiškiau – didžiulis.
„Visiška netiesa, kad ekonomikos žinios reikalingos tik nedaugeliui – jos išmanymas padeda kiekvienam, ir prisideda prie regiono gerovės. Mokiniai mokosi suprasti, kad tik jų pastangomis kuriama gerovė. Sužino, nuo ko priklauso, kiek jie uždirbs, kodėl verta investuoti į žinias ir įgūdžius, ką veikia verslininkai, kaip atsižvelgiant į ekonominę logiką turėtų būti priimami politiniai sprendimai”,– sako vadovėlio „Ekonomika per 31 valandą” bendraautorė Marija Vyšniauskaitė.
„Ekonomika per 31 valandą” vadovėlio komplektą sudaro: vadovėlis mokiniui, interaktyvi knyga ir nuolatiniai seminarai mokytojams. Mokytojai pamokoms ruošiasi iš interaktyvios mokytojo knygos, kurioje galima rasti nuolat atnaujinamą statistiką, papildomas užduotis, žaidimus, atsakymus, gausybę vaizdo medžiagos. Į vadovėlio kūrimo procesą pedagogai įsitraukia ir patys – siūlo užduotis, dalijasi patirtimi su kitais mokytojais. Tai svarbu ir dėl to, kad daugelis mokytojų neturi ekonominio išsilavinimo, o su šiomis priemonėmis pasiruošimas pamokai sutrumpėja iki kelių minučių.
„Pagrindinis sunkumas – moksleivių motyvacijos stoka, nes nėra egzamino, ir išankstinė nuostata, kad bus sunku, neįdomu, nenaudinga. Tad mes, mokytojai, pirmiausia siekiame parodyti, kad su ekonomika susiduriama kasdien, tik kartais neturėdami ekonominių žinių jos tiesiog neatpažįstame. Per edukacinius žaidimus demonstruojame, kad ekonomika – tai ne tik skaičiai”, – pasakoja mokytoja iš Marijampolės Dovilė Aleksaitė.
Ant kiekvieno moksleivio stalo inovatyvios ekonomikos mokymosi priemonės bus jau šešiuose šalies rajonuose: Birštone, Neringoje, Palangoje, Klaipėdos mieste ir rajone, Švenčionių rajone.
„Anot LLRI apklausos, visi mokytojai, kurie vadovėliu jau naudojasi, teigia, kad pamokų kokybė pagerėjo ir kad vadovėlį jie rekomenduotų kolegai. Mokytojo interaktyvi knyga laimėjo ir Login žmonių simpatijų prizą. Tai akivaizdžiai parodo, kad priemonių mokyti ekonomikos iki šiol trūko. Siekiame, kad kokybiškai ekonomikos galėtų mokytis visi moksleiviai. Kad ateityje patys siektų kurti vertę, o ne lauktų valstybės paramos,” – sako Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidentas Žilvinas Šilėnas.