Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) pradeda naujo vadovėlio „Jaunas ir pilietiškas“ pristatymo turą po Lietuvą – nuo balandžio 20 d. iki gegužės 17 d. planuojama aplankyti 8 miestų ir miestelių švietimo centrus, vienijančius šimtus šalies istorijos, geografijos ir etikos mokytojų.
LLRI nuotr.
Susipažinti su naujuoju vadovėliu kviečiame šių miestų švietimo centruose:
- Šiaulių miesto savivaldybės švietimo centre (balandžio 20 d., 14 val.);
- Jonavoje (gegužės 2 d., 14 val.);
- Utenoje (gegužės 4 d., 14 val.);
- Kaune (gegužės 8 d., 14 val.);
- Marijampolėje (gegužės 9 d., 12 val.);
- Klaipėdoje (gegužės 11 d., 14 val.);
- Švenčionyse (gegužės 15 d., 10 val.);
- Ukmergėje (gegužės 17 d., 13 val.).
Mokytojo darbas yra labai svarbus, tačiau tuo pačiu ir labai sunkus, nes reikalauja didelės atsakomybės, geležinės kantrybės ir pastangų. Mokytojai nuolatos ieško būdų, kaip sudėtingus dalykus vaikams paaiškinti paprastai ir dar išlaikyti jų aukštą susidomėjimo lygį. Tai, žinoma, nėra paprasta. Norėdamas bent kažkiek palengvinti mokytojų naštą, LLRI parengė unikalią integruoto mokymo(-si) priemonę, įgalinančią palaikyti įtraukiantį ir efektyvų mokymosi procesą.
Apie integruotos mokymosi priemonės poreikį mokyklose pasisakė ir vadovėlio recenzentė Kauno jėzuitų gimnazijos mokytoja bei Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademijos lektorė dr. Sigita Šilingaitė. Jos teigimu, šiuo metu trūksta integruoto mokymosi metodinių priemonių, patogių naudoti mokytojams ir mokiniams.
„Dirbdama mokykloje matau, kad labai dažnai apie tyrinėjamą fenomeną kalbama iš vienos perspektyvos. Mokymasis sieti informaciją tarpusavyje, suvokti kontekstus, neskubėti vertinti, suprasti, kaip konkreti informacija susijusi su besimokančiuoju, – kertiniai mokymosi elementai, kuriuos ugdyti gali padėti vadovėlis „Jaunas ir pilietiškas“, skatinantis žvelgti plačiau ir suprasti giliau tiek mus supantį pasaulį, tiek patį save“, – sako dr. S. Šilingaitė.
Naujasis vadovėlis „Jaunas ir pilietiškas“ yra skirtas 5–8 klasių moksleivių socialinio sąmoningumo ugdymui per reiškiniais grįstą mokymosi metodą. Nauja metodinė priemonė yra skirta istorijos, geografijos, etikos pamokoms, tačiau, nestokojant vaizduotės, vadovėlio pritaikymo galimybės yra dar platesnės.
„Vadovėlyje integruojame ekonomiką, etiką, pilietiškumą, nes puikiai suprantame, kad atskirai šių dalykų neišugdysime. Visos vadovėlio temos yra perteiktos per konkrečius, gyvenimiškus pavyzdžius, nes būtent toks mokymasis suteikia galimybę mokytojui integruoti ugdymo turinį ir kartu sudaro sąlygas mokiniui ugdyti gebėjimą taikyti įgytas žinias realiame gyvenime”, – sako LLRI Švietimo projektų koordinatorė Justina Jablonskaitė.
„Šis vadovėlis išskirtinis tuo, kad padeda paaugliui jį supančių reiškinių centre pamatyti visų pirma laisvą ir atsakingą žmogų kaip kūrėją ir veikėją. Vadovėlis įtaigiais ir patraukliais pavyzdžiais parodo, kad socialinis sąmoningumas reikalauja pažinti save ir mus supančią tikrovę, kad tikrasis pilietiškumas prasideda nuo produktyvios veiklos, o ekonomika eina drauge su mūsų moraliniais pasirinkimais“, – sako LLRI viceprezidentė Aneta Vainė.
Šiuo metu vadovėlis „Jaunas ir pilietiškas“ diegiamas elektroninėje mokymosi platformoje EMA. Dar šių metų gegužės pabaigoje jis pasieks visą Lietuvos švietimo bendruomenę, o nuo rugsėjo 1-osios taps nemokama integralaus mokymo(-si) priemone kiekvienam mokytojui ir mokiniui.
Daugiau apie vadovėlį „Jaunas ir pilietiškas“ skaitykite čia.
Jei kyla klausimų dėl vadovėlio, rašykite LLRI Švietimo centro projektų koordinatorei Justinai Jablonskaitei – justina@llri.lt
Šis leidinys (ar kūrinys) atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.