Ką tik startavusi socialinė akcija kviečia lietuvius iš arčiau pamatyti, ką veikia verslininkai, ir atskleidžia – verslininkai kiekviename žingsnyje mato galimybę sukurti kažką naujo.
Šią ir kitą savaitę Vilniuje, Kaune ir kituose Lietuvos miestuose stotelių plakatai lūkuriuojančių lietuvių dėmesį atkreipia į tai, kad verslūs žmonės įžvelgia vertę ten, kur jos nemato kiti. Kad akcija „Verslininkas mato kitaip“ pasiektų viešąsias erdves jėgas suvienijo Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) ir lauko reklamos specialistai.
„Verslininkai dažnai yra visuomenės dėmesio centre – vieniems įdomu, kokiuose namuose jie gyvena, kiti skaičiuoja, kas kiek uždirbo, – teigia LLRI vyr. ekspertė Kaetana Leontjeva. – Tačiau ar verslininko vaidmuo apsiriboja pinigų uždirbimu? Ar tikrai suprantame verslininko funkciją, ką jis veikia? Ėmėmės šios socialinės akcijos siekdami paaiškinti, kad verslininkas ir sukuria idėją, ir ją įgyvendina.“
Pasak ekspertės, lietuviai pripažįsta, kad verslininkai sunkiai dirba ir daug rizikuoja, tačiau verslininko kaip kūrėjo, inovatoriaus vaidmuo išlieka nuvertintas.
„Ten, kur paprastas stebėtojas mato tik smėlį, verslas sugeba sukurti išmaniausius elektroninius produktus, palengvindamas milijardų žmonių gyvenimą. Gebėjimas įžvelgti naudą ten, kur jos nemato kiti, leidžia versliems žmonėms sukurti naujas prekes ar paslaugas. Taip pat – geriau ir pigiau patenkinti mūsų visų poreikius. Tačiau nebūtina turėti milijoninės vertės įmonę, kad galėtum vadintis verslininku – juk visi individualia veikla užsiimantys gyventojai patys sau susikuria darbo vietą, tad irgi yra tikri verslininkai“, – sako ekspertė.
Dauguma (74 proc.) Lietuvos gyventojų sutinka, kad ekonomikos augimą šalyje kuria verslininkai ir įmonės, rodo prieš metus atliktas gyventojų nuomonės tyrimas. Tačiau tik 22-29 proc. gyventojų tikrai norėtų, kad jų vaikai kurtų savo verslą. Verslo imtis patys lietuviai taip pat nėra linkę – net 54 proc. Lietuvos gyventojų būti verslininkais nenorėtų.
„Džiugu, kad suprantame, kad ekonominė gerovė ir Lietuvos ateitis gula ant verslininkų pečių. Tačiau, kas gi tais verslininkais bus ateityje? Mūsų nuomonė apie verslininkus nėra tik nuomonė, tai stipri jėga – ir būtent mūsų požiūris nulems, kaip gerai gyvensime ateityje. Jeigu tik plaksime verslininkus, jei nematysime jų indėlio į visuomenės progresą, nesidžiaugsime jų kūrybiškumu, teikiamais produktais ir paslaugomis vargu, ar verslininko kelias bus populiarus tarp jaunimo“, – teigia LLRI jaunesnysis ekspertas Remigijus Senavaitis.
Šią ir kitą savaitę su akcija susipažinti galės dvylikos Lietuvos miestų – didmiesčių, taip pat Utenos, Tauragės, Jonavos, Kėdainių ir kitų miestų – gyventojai. Pamatyti, kaip pasaulį mato verslininkai, kvies miestų viešosiose erdvėse, daugiausiai stotelėse, iškabinti plakatai. Daugiau sužinoti, ką veikia verslininkai, kaip gyventojai vertina verslininkus ir jų indėlį į visuomenės ir ekonomikos gerovę, galima LLRI tyrime.