Lryto straipsnis apie tai, kad ES planuoja ir toliau didinti kuro ir degalų apmokestinimą yra taiklus ir vietoje. Kitaip tariant, kuro kainos gali siekti rekordus, bet ES, įsikandusi žaliųjų svajonių, ir toliau stengsis, kad žmonės už kurą mokėtų kuo daugiau. Detalią nuomonę apie teiktą pasiūlymą LLRI pateikė dar praeitais metais. Ir jei manęs neapgauna atmintis, tai bent Seimo Ekonomikos komitetas irgi nepritarė šiai idėjai. Gerai, kad tarp mūsiškių europarlamentarų irgi yra suvokiančių, kad degalų apmokestinimo politika skaudžiausiai kerta būtent vartotojui.
Pasiūlymo esmė: mokesčius degalams skaičiuoti nuo dvejų bazių – energijos kiekio ir CO2 išmetimo. CO2 išmetimo dalis sudarytų 20 EUR tonai. O kalbant apie energijos kiekio bazę – visas kuras būtų apmokestintas tokiu akcizo mokesčiu, kokiu yra apmokestinamas benzinas. Pasiūlymo reziumė – didinti mokesčius. Finansų ministerija irgi buvo pateikusi savopreliminarius skaičiavimus, kurių esmė – mokesčiai didės, o kuras brangs.
Ir nereikia kalbų, apie tai, kad čia yra lyginamos konkurencijos sąlygos tarp skirtingų kuro rūšių. Tai yra seniausias valdžios triukas: „Mes nedidiname mokesčių, mes juos lyginame”. Gerai, jei lyginate, tai kodėl “tempiate” prie aukščiausio mokesčio? Kodėl ne prie žemiausio, ar bent vidurkio?
P.S. Jei įdėmiai studijuojate lentelę, siūlau nesižavėti raudonais skaičiukais 2013 metams, nes čia kalbame apie minimalius akcizo dydžius. Lietuva 2013, spėju, galės nustatyti aukštesnius mokesčius, kaip tai daro ir dabar. O nuo 2015 mokesčiai tik didės visoms kuro rūšims.