Vakar žiniose labai pralinksmino vaizdelis, kuriame vyrai krovė Rusijos Federacijos 2011-2013 m. biudžeto projektą į sportinius krepšius ir vežė juos į parlamentą. Reportažą pažiūrėti galite čia. Nors biudžete numatyta pradėti vykdyti naujas biudžeto programas, taip pat numatytas ir lėšų taupymas – federalinių valstybės tarnautojų skaičius bus sumažintas 20 proc.. Planuojama biudžeto deficitą sumažinti 4 proc.
Tačiau šiame įraše – ne apie Rusijos biudžetą, o apie tai, kad likus 15 d. iki dienos, kuomet Lietuvos Respublikos biudžeto įstatymo projektas turi būti pateiktas Seimui, projektas iki šiol nėra viešas. Reikėtų pagirti dabartinę valdžia už tai, kad daugumoje atvejų ministerijų parengti įstatymų projektai būna viešinami, tačiau tokioje skaidrėjančioje aplinkoje biudžeto projektas iškrenta iš bendro konteksto. Kaip taisyklė, Vyriausybė jį patvirtina likus kelioms dienoms iki datos, kada projektas turi būti pateiktas Seimui (apie tai rašiau ir pernai). O juk 2011 m. biudžeto projektas buvo pradėtas rengti dar balandžio mėn. Kodėl jis iki šiol nėra viešas? Visuomenei žinoti, kokioms programoms ir kokiomis apimtimis bus išleidžiami mokesčių mokėtojų pinigai, kiek politikai planuoja skolintis (valstybės, o ne savo vardu..), kiek lėšų pareikalaus valstybės skolos aptarnavimas.
Norėtųsi tikėti, kad biudžetas dar nėra paviešinamas todėl, kad suplanuotos biudžeto išlaidos yra kruopščiau peržiūrimos iki paskutinės minutės, nustatant nebūtinas išlaidas, siekiant sumažinti biudžeto deficitą. Tačiau labiau įtikinama versija, kad paklodės tampymas Vyriausybės lygmenyje vyksta iki paskutinės minutės, tuomet ši paklodė įdedama į sportinį krepšį ir nukeliauja dar vienai tampymo rungčiai į Seimą.