Konkuruojanti, konkurencinga, pelninga. Skirtingai nuo kitų didžiųjų Europos avialinijų apsieinanti be valstybės paramos ir todėl
nevengianti kritikuoti valstybės sprendimų. Padariusi keliones lėktuvu pigias ir nubraukusi visą romantiką ar snobišką išskirtinumo pojūtį susijusį su skrydžiu. Atvirai skelbianti, apie planus atleisti darbuotojus. Cituojanti teisingus netragiškus mokslinius faktus apie CO2 emisijas. Ponai, ši kompanija yra tikras neatsakingo kapitalizmo įsikūnijimas.
Matyt dėl to Briuselio ir nacionalinio lygmens valdžia vis randa būdų kaip paauklėti neklusnią kompaniją. Visų pirma Europos Komisija vetavo Ryanair bandymą nupirkti Air Lingus, nors ekonominė logika tokiam susijungimui yra daugiau nei akivaizdi. Jei manote, kad toks sprendimas yra skirtas apsaugoti keleivius nuo tariamo monopolizavimo, paskaitykite trumpą, bet iliustratyvų Gabriel Calzada iš Center for New Europe komentarą.
Naujausias Ryanair nemėgimo pavyzdžių –uždrausta Ryanair reklama, teigianti, kad kelionė Ryanair iš Londono į Briuselį yra pigesnė ir greitesnė nei Eurostar traukiniu: atitinkamai 70 minučių ir 131 minutė. Reklamos standartų agentūra (ASA) pareiškė, kad reklamoje neįskaičiuotas laikas ir išlaidos, kurias keleivis sugaištų keliaudamas iš oro uosto iki miesto centro. Todėl nuspręsta, kad reklama yra klaidinanti.
Kuo čia dėtas miesto centras? (Matyt tuo, kad Eurostar gali įvažiuoti į miesto centrą, o Ryanair negali). Žmonės keliauja iš Londono į Briuselį, o ne iš „Londono centro“ į „Briuselio centrą“. Išlaidos nusigavimui iki stoties ar oro uosto čia neturi nieko bendro, nes tai jau visai kiti, visiškai nei su Ryanair, nei su Eurostar nesusiję produktai. Čia tas pats jei, tarkim, Iki pareikštų, kad Rimi reklama apie pigią kiaulienos šoninę yra klaidinant, nes kažkurie pirkėjai į Rimi turi važiuoti autobusu.
Sakysite, kad čia tik viena agentūra, kuri gal per uoliai dirba savo darbą? Galbūt. Tačiau ta pati ASA nusprendė, kad Ryanair cituojami duomenis apie tai, kad aviacijos sektoriaus emisijos tesudaro 2% yra klaidinantys, nes, esą šis skaičius yra globalus. Pasirodo, Jungtinėje Karalystėje, šis skaičius yra 5,3%. Europos Aplinkos apsaugos agentūra pareiškė, kad toks Ryanair elgesys yra nenuoširdus ir intelektualiai nesąžiningas.
Neaišku, kodėl reikėtų cituoti JK duomenis, turint galvoje, kad kelionės lėktuvais vyksta iš esmės globalioje erdvėje. Tokie kaltinimai nenuoširdumu patys yra nenuoširdūs ir tikrai nesąžiningi. Ir galiausiai, tiek 2, tiek 5,3 yra maži skaičiai. Pasaulio galvijai išmeta nepalyginamai daugiau šiltnamio dujų nei aviacijos sektorius. Geriau jau protestuotojai iš Heathrow oro uosto perkeltų savo palapinių miestelį į ganyklas.