Naujosios valdančiosios koalicijos premjeras skelbiasi, kad pagal 2009 metų biudžeto projektą susiveržus diržus galima tikėtis, jog pavyks garantuoti valstybės finansų sistemos stabilumą. Tačiau panašu, kad diržus teks veržtis visiems, išskyrus pačiai valdžiai. Nepaisant visų kalbų, valdžios pilvo išmatavimai rodo, kad šis mažėti nelinkęs:
|
2007 įstatymas
|
2008 įstatymas
|
2009 įstatymo projektas
|
|
tūkst. litų
|
pokytis
|
tūkst. litų
|
pokytis
|
tūkst. litų
|
pokytis
|
Pajamos
|
19213867
|
12,5
|
25571862
|
33,1
|
25447594
|
-0,5
|
Išlaidos
|
20654867
|
9,7
|
26572862
|
28,7
|
26944172
|
1,4
|
Kitaip tariant, kitais metais, nors ir nežymiai, bet biudžeto išlaidos vis vien bus didesnės nei šiais metais.
Jau 2008 biudžeto įstatymas buvo vertinamas kaip pernelyg optimistinis. Per didelį optimistiškumą iliustruoja ir tai, kad šių metų rugsėjo mėnesį į biudžetą buvo surinktatik 70 proc. planuotų pajamų. Nepaisant to, naujoji valdžia kitų metų išlaidas nori dar labiau padidinti, net jeigu tai reiškia mokesčių didinimą ir mokesčių sistemos sujaukimą.
Tačiau klausimai pamąstymui yra šiek tiek kiti:
1) Ar tikrai 2008 metų valstybės išlaidų padidinimas ko ne trečdaliu nesuteikia jokios progos sutaupyti daugiau, nei dabar numatoma? Jei prieš metus buvo nuspręsta išleisti trečdaliu daugiau, tai kodėl šiandien, kad ir dešimtadaliu nenorima išleisti mažiau?
2) Valstybės išlaidos yra skirtos teikti įvairias paslaugas jos piliečiams. Šiais metais valstybės išlaidos padidėjo trečdaliu. Ar pagerėjo valstybės paslaugos trečdaliu?