E. Ruželė. 21 valanda 57 minutės (0)

alusSveikatos ministerija turi naują idėją. Išorinėje alkoholio reklamoje siūloma didinti įspėjimui apie alkoholio žalą skirtą plotą nuo 20% iki 50% viso reklamos ploto. Visi, kam yra tekę matyti alaus ar sidro reklaminį plakatą, taip pat pastebėjo gan didelėmis raidėmis užrašytą įspėjimą: vartodami alkoholį, rizikuojate savo sveikata, šeimos ir visuomenės gerove. Paanalizuokime patį teiginį.

Su šiuo teiginiu galima sutikti vien dėl to, jog užsiimdami bet kokia veikla, gyvendami, visada rizikuojame savo sveikata, šeimos ir visuomenės gerove, todėl teiginys yra teisingas iš principo visada. Iš kitos pusės, su šiuo teiginiu galima ginčytis, nes viskas priklauso nuo alkoholio kiekio. Išgerdami taurę vyno vakarieniaudami penktadienį rizikuojate tikrai ne daugiau nei vaikščiodami neapšviestais skersgatviais, gal net mažiau. Alkoholį vartodami nesaikingai rizikuojate gerokai labiau, bet tai galioja ir suvalgius kilogramą saldumynų ar užsiimant ekstremaliu sportu. Taigi, šis įspėjimas yra gan abstraktus ir realiai jokios prasmingos informacijos nesuteikia. Turbūt teisingiau būtų sakyti: gyvendami, rizikuojate savo sveikata, šeimos ir visuomenės gerove.

Pasiūlymas didinti įspėjimo plotą iki 50 % išorinės reklamos ploto ir įsakymo projekto lydraštyje pateikiama argumentacija puikiai iliustruoja principus ir požiūrį, kuriais vadovaujantis gimsta tokios idėjos. Ten teigiama, kad įspėjimą reikia didinti, nes dabar egzistuojantis Alkoholio kontrolės įstatymas, leidžiantis alkoholio reklamą, neatitinka visuomenės lūkesčių. Tokiais teiginiais atvirai neigiami esminiai teisėkūros principai, iš principo siūloma apeidinėti galiojantį įstatymą, leidžiantį alkoholio reklamą. Taip pat galima suprasti, kad Sveikatos ministerija žino vienintelį „šventą” visuomenės lūkestį – uždrausti viską, kas susiję su alkoholiu.

Nežinau, kaip jūs, bet aš daugybę kartų esu susidūręs ir su kitokiu požiūriu į alkoholio kontrolės politiką. Pavyzdžiui, stovint eilėje prie parduotuvės kasos kelios minutės iki dešimtos valandos vakaro. Žmonės puikiai suprasdami draudimo pardavinėti alkoholį po 22 valandos absurdiškumą, draugiškai praleidžia perkančius alkoholinius gėrimus į priekį. Tokiu bendruomenišku elgesiu pareiškiama tyli pozicija dėl šio draudimo.

Sunku tikėtis, jog naktimis naujus draudimus sapnuojantys alkoholio kontrolės vėliavnešiai supras savo požiūrio ribotumą, tačiau labai malonu, kad kasdieniniame gyvenime žmonės nesiruošia taikstytis su nesąmonėmis ir, nors ir tyliai, bet reiškia savo poziciją.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

three × 4 =