„Laisvės debatai“ – pilietiškumo ir sąmoningumo pamoka mokykloms. Siekiame sudominti ir įtraukti jaunimą į diskusijas apie jiems ir bendruomenei aktualius klausimus, kūrybiškumą, pilietiškumą, moralę, galimybes ir laisvę.
Vienas iš svarbiausių uždavinių kiekvienam ugdytojui – ugdyti kritiškai ir savarankiškai mąstantį jaunuolį. Šios savybės itin svarbios vyresniame amžiuje, kai jaunas žmogus įsitraukia į bendruomeninių ir socialinių problemų…
Vienas iš svarbiausių uždavinių kiekvienam ugdytojui – ugdyti kritiškai ir savarankiškai mąstantį jaunuolį. Šios savybės itin svarbios vyresniame amžiuje, kai jaunas žmogus įsitraukia į bendruomeninių ir socialinių problemų sprendimą.
Savarankiškai mąstyti mokomės diskutuodami, kai turime pagrįsti savo nuomonę ir argumentuoti priimtus sprendimus. Tokiu būdu mes išmokstame išklausyti kitą ir atremti nuomonę, kuriai nepritariame. Visų šių savybių galime mokytis visą gyvenimą, tačiau pagrindus įgyjame mokykloje.
Moksleiviams šie gebėjimai – itin svarbūs, žengiant pirmuosius savarankiško gyvenimo žingsnius, kai iš stebėtojų jie tampa aktyviais socialinių ir bendruomeninių problemų sprendėjais. Atlikti tyrimai rodo, kad kritiškai mąstantys moksleiviai pasiekia geresnių rezultatų, yra kūrybiškesni ir geba priimti sprendimus palankius ne tik sau, bet ir bendruomenei.
Dėl šių priežasčių Lietuvos laisvosios rinkos institutas ėmėsi projekto „Laisvės debatai“, kurio metu siekia skatinanti vietos bendruomenių ir moksleivių įsitraukimą į aktualiausių socialinių, ekonominių bei etninių problemų nagrinėjimą.
„Laisvės debatų“ gairės rasite šioje nuorodoje.
Debatų temos „Ar globalizacija gali sumažinti atotrūkį tarp turtingų ir vargšų?“ pasiruošimo medžiaga moksleiviams
Viešojo kalbėjimo ir debatų komandos praktinės pasiruošimo užduotys
Susidomėjote? Susisiekite llri@llri.lt
Projektą remia
Dėkojame, kad užsiprenumeravote!