Pilietiškumas prasideda nuo atsakomybės už savo veiksmus, nuo produktyvios veiklos, ekonomika žengia drauge su moraliniais pasirinkimais. Tai 9–12 kl. skirto vadovėlio „Pilietis per 31 valandą“ motto, 2023 m. Briuselyje įvertinto Europos inovatyvaus mokymo apdovanojimu.
„Pilietis per 31 valandą“ – tai iniciatyva skirta į politines, ekonomines ir etines problemas pažvelgti ne fragmentiškai, bet iš esmės. Kodėl geriau…
„Pilietis per 31 valandą“ – tai iniciatyva skirta į politines, ekonomines ir etines problemas pažvelgti ne fragmentiškai, bet iš esmės. Kodėl geriau gauti 300 eurų atlyginimą nei 300 eurų pašalpą? Kieno gyvybę turėtų saugoti savaeigis automobilis: vairuotojo, vaiko ar to, kuriam didžiausia tikimybė likti gyvam? Ar turėtume atverti savo sienas imigrantams?
Šie ir panašūs klausimai netelpa nei klasės, nei bendrųjų programų, nei disciplinos rėmuose. Norint apie juos kalbėti iš esmės, ne vienpusiškai tenka pasitelkti arčiausiai žmogaus ir jo gyvenimo visuomenėje esančius mokslus. Tai būtų – moralės filosofija, teisė, politologija, ekonomika. Ir jų atitikmenys mokykloje: etika, pilietiškumo ugdymas, ekonomika.
Čia į pagalbą ugdytojui ateina vadovėlis „Pilietis per 31 valandą“. Jis skirtas visiems dorinio ugdymo, pilietiškumo ir ekonomikos mokytojams, mokantiems 9-12 klasių moksleivius. Dalykų integracija padeda jungti jau turimas žinias su naujomis, pačiam mokiniui kelti jį dominančius klausimus ir ieškoti į juos atsakymų. Tai motyvuoja būtų smalsiam ne tik klasėje, bet ir už jos durų.
2023 m. vadovėlis „Pilietis per 31 valandą“ įvertintas Europos inovatyvaus mokymo apdovanojimu.
Norėdami prisijungti prie skaitmeninio vadovėlio „Pilietis per 31 valandą“, apsilankykite prosperaakademija.lt.
Parsisiųskite Integruoto socialinio ugdymo gaires 9–10 klasėms čia.
„Kaip ugdyti socialiai sąmoningą moksleivį?“ Švietimo ekspertės Marijos Vyšniauskaitės pranešimas.
Iniciatyvos autorius – Lietuvos laisvosios rinkos instituto Švietimo centras.
Rėmėjai
Dėkojame, kad užsiprenumeravote!