Ekonomikos viktorina

KAS YRA EKONOMINIŲ VIKTORINŲ PLATFORMA?

Kiekvienais metais Lietuvos laisvosios rinkos institutas kartu su Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija organizuodavo Nacionalinį ekonomikos egzaminą. Šis egzaminas pritraukė tūkstančius jaunų, aktyvių žmonių, norinčių pasitikrinti savo žinias.

Bendraudami su mokytojais ir mokiniais supratome, kad vos vienos dienos žinių patikrinimui negana. Pandemija ir jos pasekmės taip pat išryškino poreikį stiprinti finansinį raštingumą, jog sugebėtume išlaikyti savo ekonominį stabilumą atsidūrus bet kokios krizės akivaizdoje. Dėl šios priežasties nusprendėme projektą papildyti nuolat prieinama Ekonomikos viktorinos platforma.

Ši interaktyvi platforma talpina daugiau kaip 190 klausimų apie ekonomiką kasdienybėje. Vienoje viktorinoje laukia 30 atsitiktiniu būdu atrinktų klausimų. Kiekvienos viktorinos pabaigoje vartotojas gali pasitikrinti savo atsakymus ir pagilinti žinias, skaitydamas teisingų atsakymų paaiškinimus.

Šįmet Ekonomikos viktoriną organizuoja Lietuvos laisvosios rinkos institutas, Lietuvos bankas ir Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija. Iniciatyvą globoja Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. 

 

 

KAM SKIRTAS ŠIS PROJEKTAS?

  • Mokykloms ir mokytojams, norintiems patikrinti ekonomines jaunuolių žinias.
  • Moksleiviams, siekiantiems daugiau sužinoti ir suprasti.
  • Piliečiams, pasiruošusiems nustebti, kiek ekonominių žinių jau yra sukaupę.

Tikime, kad ši platforma taps dažnai naudojama mokymo ir mokymosi priemone kiekvienam.

 

KOKIE KLAUSIMAI LAUKIA?

Klausimų yra įvairių, tačiau visi įkandami 10–12 klasių moksleiviams.

Dalis jų yra aiškinantys ekonominius terminus, kita dalis kyla iš kasdienėse situacijose patiriamų ekonomikos dėsnių. Visi klausimai turi tik vieną teisingą atsakymą, yra uždaro tipo. Išsprendus viktoriną, iškart galima pasitikrinti atsakymus ir perskaityti paaiškinimus.

 

PASIRUOŠIMAS

Pirmą kartą viktoriną siūlome spręsti visiškai nesiruošus.

Peržiūrėkite savo rezultatą ir pagilinkite žinias peržiūrėdami teisingus atsakymus.

Kitą kartą spręskite peržiūrėję edukacinę medžiagą, kurią galite rasti čia:

 

 

Atsiliepimai:

3 kurso VU EVAF ekonomikos/finansų studentų

Klausimai buvo labai įvairaus pobūdžio, įdomūs, įtraukiantys. Taip pat yra gerai suformuluoti, o tai reiškia, kad jie yra aiškūs ir nedviprasmiški. Tai padeda užtikrinti, kad visi dalyviai suprastų, ko klausiama, ir kad visi atsakymai būtų teisingai įvertinti.

Pirmo kurso VU Ekonomikos ir finansų bei kitų fakultetų bei programų studentų

Nesitikėjau, jog ekonomikos viktorinoje sudalyvauti bus taip įdomu, nes įprastai dalyvauti panašiose viktorinose būna kiek nuobodoka. Šiuo atveju buvo visai kitaip, nes viktorinos klausimai pasirodė esantys smagūs, sukėlė smalsumą, netgi kai kurie netikėti, pavyzdžiui, apie Al Kaponę ir jo grupuotę. Ateityje tikrai sutikčiau sudalyvauti ne vienoje tokioje viktorinoje.

Viktorinos klausimai buvo labai įdomūs ir informatyvūs. Buvo klausimų, kuriuose pateikiami įdomūs literatūriniai, filmų ar istoriniai pavyzdžiai, o tai, manau, tikrai daro viktoriną patrauklią kiekvienam jaunam žmogui.

Mokytojų

Noriu jums padėkoti, kad organizuojate tokius nuostabius renginius. Visuomet smagu ir džiugu susitikti su žmonėmis, kurie supranta ir vertina finansinio raštingumo ir ekonomikos žinių naudą, jauno žmogaus gyvenime.

Sužinokite daugiau: 

Tavo LRT Startuoja nauja ekonomikos viktorina: kada vanduo vertingesnis už deimantus?

„Žinių radijo“ laida Kaip vaikai susipažįsta su finansiniu raštingumu? 

„Žinių radijo“ laida Ar kritinis mąstymas padeda kūrybiškumui?

„Žinių radijo“ laida Kas lemia nepakankamas lietuvių ekonomines žinias?

 

Turi minčių ar pastebėjimų? Rašyk mums.

 

 

 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis leidinys [pranešimas] atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Europos Komisija, jos institucijos ir Švietimo mainų paramos fondas negali būti laikomi atsakingi už šios medžiagos turinį ir bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.