Pilietis per 31 valandą

Pilietiškumas prasideda nuo atsakomybės už savo veiksmus, nuo produktyvios veiklos, ekonomika žengia drauge su moraliniais pasirinkimais. Tai 9–12 kl. skirto vadovėlio „Pilietis per 31 valandą“ motto, 2023 m. Briuselyje įvertinto Europos inovatyvaus mokymo apdovanojimu.

„Pilietis per 31 valandą“ – tai iniciatyva skirta į politines, ekonomines ir etines problemas pažvelgti ne fragmentiškai, bet iš esmės. Kodėl geriau…

Pilietiškumas prasideda nuo atsakomybės už savo veiksmus, nuo produktyvios veiklos, ekonomika žengia drauge su moraliniais pasirinkimais. Tai 9–12 kl. skirto vadovėlio „Pilietis per 31 valandą“ motto, 2023 m. Briuselyje įvertinto Europos inovatyvaus mokymo apdovanojimu.

„Pilietis per 31 valandą“ – tai iniciatyva skirta į politines, ekonomines ir etines problemas pažvelgti ne fragmentiškai, bet iš esmės. Kodėl geriau gauti 300 eurų atlyginimą nei 300 eurų pašalpą? Kieno gyvybę turėtų saugoti savaeigis automobilis: vairuotojo, vaiko ar to, kuriam didžiausia tikimybė likti gyvam? Ar turėtume atverti savo sienas imigrantams?

Šie ir panašūs klausimai netelpa nei klasės, nei bendrųjų programų, nei disciplinos rėmuose. Norint apie juos kalbėti iš esmės, ne vienpusiškai tenka pasitelkti arčiausiai žmogaus ir jo gyvenimo visuomenėje esančius mokslus. Tai būtų – moralės filosofija, teisė, politologija, ekonomika. Ir jų atitikmenys mokykloje: etika, pilietiškumo ugdymas, ekonomika.

Čia į pagalbą ugdytojui ateina vadovėlis „Pilietis per 31 valandą“. Jis skirtas visiems dorinio ugdymo, pilietiškumo ir ekonomikos mokytojams, mokantiems 9-12 klasių moksleivius. Dalykų integracija padeda jungti jau turimas žinias su naujomis, pačiam mokiniui kelti jį dominančius klausimus ir ieškoti į juos atsakymų. Tai motyvuoja būtų smalsiam ne tik klasėje, bet ir už jos durų.

2023 m. vadovėlis „Pilietis per 31 valandą“ įvertintas Europos inovatyvaus mokymo apdovanojimu.

Visą recenziją rasite čia.

Vadovėlis „Pilietis per 31 valandą“

  • Vienerių mokslo metų integruoto ugdymo medžiaga.
  • Problemas nagrinėja trimis sluoksniais – asmeniniu, visuomeniniu ir globaliu. Siūlome į problemas žiūrėti plačiau, pavyzdžiui, temoje „skurdas“ keliame asmeninę problemą – „Kaip galiu padėti skurstantiems?“, visuomeninę – „Ar įmanoma išspręsti skurdo problemą?“, globalią – „Kodėl pasaulyje vis dar egzistuoja badas?“
  • Platformą sudaro 31 pamoka, įvairiomis socialinėmis temomis, kiekviena pamoka padengia dalį bendrosiose ekonomikos, etikos, pilietiškumo programose nurodytų temų.

Norėdami prisijungti prie skaitmeninio vadovėlio „Pilietis per 31 valandą“, apsilankykite prosperaakademija.lt.

Vadovėlio „Pilietis per 31 valandą“ mokytojo knyga

  • Patikima – atsakymai, sprendimai, klausimai ir atsakymų gairės diskusijoms.
  • Realu – pateikiamas problemos aktualumas ir kontekstas, pavyzdžiai pritaikyti moksleiviams.
  • Smagu – kritinis mąstymas provokuojamas pasitelkiant iliustracijas, vaizdo medžiagą bei įdomias papildomas užduotis.
  • Nauja – nuolat atnaujinama kintanti informacija.

 

 

 

Integruoto socialinio ugdymo gairės 9-10 klasėms: ekonomika, etika, pilietiškumas

  • Aptariama socialinio sąmoningumo sąvoka ir kertiniai ugdymo principai.
  • Pateikiami pavyzdžiai, kaip konkrečios problemos gali būti nagrinėjamos asmeniniu, visuomeniniu ir globaliu pjūviais.
  • Išskleidžiama integruotų pamokų nauda.

Parsisiųskite Integruoto socialinio ugdymo gaires 9–10 klasėms čia.

 

 

 

„Kaip ugdyti socialiai sąmoningą moksleivį?“
Švietimo ekspertės Marijos Vyšniauskaitės pranešimas.

Iniciatyvos autorius – Lietuvos laisvosios rinkos instituto Švietimo centras.

Rėmėjai

 

Paieška...

Išvalyti visus

Naujienlaiškis

Palaukite...

Dėkojame, kad užsiprenumeravote!