LLRI
VALDŽIA PRIEŠ STOKĄ: KAIP TAI KEIČIA ŽMOGŲ? Darbas, pinigai, vartojimo įpročiai, parama

Ekonominiai argumentai viešosiose diskusijose dažnai vertinami kaip nepaisantys teisingumo
principo, nemoralūs arba tiesiog nejautrūs. Mažai kas abejoja laisvos ekonomikos efektyvumu,
rinkos dėsnių sėkme kuriant materialinę gerovę, bet gėrybių pasiskirstymas rinkoje laikomas
neteisingu, o naudos maksimizavimo principas suprantamas kaip prieštaraujantis moralinėms
vertybėms. Ekonominis elgesys laikomas viena didžiausių moralės ir kultūros krizės priežasčių, vis
dažniau neigiamos savybės priskiriamos ir pačiai laisvei.

PARSISIŲSKITE Viešosios politikos vadovĄ

Tad laisvės šalininkai kviečiami naujai pažvelgti į laisvės, ekonomikos ir moralės sąryšį, praplėsti
laisvosios rinkos argumentus moralinėmis ir kultūrinėmis įžvalgomis. Darbo santykių, pinigų, vartojimo
įpročių ir socialinės paramos srityse prievartiniai sprendimai vis labiau į periferiją išstumia laisvus
pasirinkimus, todėl moraliniai ir kultūriniai argumentai formuojami šių sričių pavyzdžiu. Naują
požiūrį įgalina stokos reiškinio ir jo vaidmens žmonių gyvenime atskleidimas. Suvoktas stokos
ontologiškumas patvirtina faktą, kad vienintelė alternatyva taikiam bendradarbiavimui yra įvairių
rūšių prievarta – pavyzdžiui, vogimas, grobstymas ir karas.

Atsispiriant nuo stokos sampratos galima naujai pamatyti, kaip keičiasi žmogaus vertybės ir santykiai,
kai valdžia imasi atsakomybės už stoką. Vadove moraliniai ir kultūriniai argumentai formuojami
deskriptyviniu metodu. Visuomenei būdingi elgesio būdai, nuostatos ir vertybės yra aprašomi, bet
neteigiama, kad šis elgesys, nuostatos ir vertybės yra vieninteliai ir objektyviai teisingi.

Leidinys skirtas viešosios politikos formuotojams, politikams bei viešosios nuomonės lyderiams,
kurie nori geriau suprasti žmogaus elgesį lemiančius dėsningumus, išsiaiškinti, kas žmogui būdinga
laisvės sąlygomis, ir kaip elgesį, santykius ir moralę keičia valdžios intervencija. Atskleisti, kaip
valdžios įsikišimas iškreipia natūralų žmogaus ir tikrovės santykį, koreguoja nuostatas, yra ne tik
neefektyvus, bet ir turi neigiamų pasekmių moralei ir kultūrai. Ši paradigma gali būti pritaikyta
skirtingoms viešosios politikos sritims.

Paieška...

Išvalyti visus

Naujienlaiškis

Palaukite...

Dėkojame, kad užsiprenumeravote!