Projektu siekiame stiprinti įrodymais grindžiamą teisėkūros proceso stebėseną ir advokaciją socialinių ir ekonominių santykių srityje, siekiant pagerinti teisėkūros proceso skaidrumą ir valdžios institucijų atskaitomybę. Jis skirtas spręsti visuomenės problemas, susijusias su sisteminiais teisėkūros proceso trūkumais.
Didelis teisėkūros intensyvumas, dažna įstatymų kaita, teisės aktų priėmimas skubos arba ypatingos skubos tvarka, netinkamas teisinio reguliavimo poveikio vertinimas, teisėkūros skaidrumo ir viešumo stoka pakerta…
Didelis teisėkūros intensyvumas, dažna įstatymų kaita, teisės aktų priėmimas skubos arba ypatingos skubos tvarka, netinkamas teisinio reguliavimo poveikio vertinimas, teisėkūros skaidrumo ir viešumo stoka pakerta teisinio reguliavimo kokybę, pasitikėjimą valstybe, pilietinės visuomenės įsitraukimą. Projekto tikslinės grupės yra dirbantieji, savarankiškai dirbantys, socialiai jautrios grupės, vartotojai ir nuosavybės teisių turėtojai, dėl kurių socialinio ir ekonominio reikšmingumo ir jautrumo skaidrus ir kokybiškas teisėkūros procesas yra itin svarbus užtikrinant jų laisves ir teises.
Įgyvendinsime devynias teisėkūros proceso stebėsenos iniciatyvas ir paruošime devynias ataskaitas, parengsime teisėkūros proceso kokybės švieslentę, kuri suteiks patogų ir patrauklų įrankį įvertinti teisėkūros iniciatyvų atitikimą teisėkūros principams ir taisyklėms, pateiksime pasiūlymus dėl teisėkūros proceso tobulinimo, įgyvendinsime advokacijos ir komunikacijos kampanijas. Didinsime tikslines grupes atstovaujančių PVO ir NVO informuotumą apie jiems aktualių teisėkūros procesų būklę ir skatinsime jų aktyvesnį įsitraukimą. Projekto trukmė – trys metai.
2021 m. vasarį vyko LLRI prezidentės Elenos Leontjevos susitikimas su Seimo pirmininke, kuriame LLRI prezidentė pristatė teisėkūros kokybės reformos rekomendacijų paketą, taip pat LLRI teisėkūros kokybės projektą ir pasiūlė LLRI kompetenciją bei pagalbą diegiant ir įgyvendinant įstatymų leidybos standartų ir procesų pakeitimus.
Rekomendacijas dėl įstatymų leidybos kokybės gerinimo, kaip esminę dereguliavimo reformos paketo dalį, LLRI prezidentė pristatė per asmeninius susitikimus su ministre Pirmininke Šimonyte, Vyriausybės kanclere Balčytyte, ekonomikos ir inovacijų ministre Armonaite bei Geresnio reguliavimo patariamąją tarybą. Ekonomikos ir inovacijų ministerija.
Įvyko du susitikimai su nevyriausybinėmis organizacijomis ir asociacijomis, kuriuose aptarti didžiausi iššūkiai, susiję su teisėkūra, sutarta dėl galimybių bendradarbiauti nuolatos, teikti pasiūlymus valstybės institucijoms, kaip gerinti su įstatymų leidyba ir visuomenės įtraukimu susijusias sritis.
2022 m. spalio mėnesį vyko uždara ekspertinė diskusija su Teisingumo ministerijos ekspertais, atsakingais už teisėkūros kokybės gerinimą. Susitikimą galite peržiūrėti čia.
Pateikėme teisėkūros tobulinimo pasiūlymų paketą. Užduotis naujam Seimui – atkurti įstatymų leidybos kultūrą Teisėkūra – pasiūlymai
Paruošėme teisėkūros projekto stebėsenos ataskaitas: 1. „Formalus taisyklių laikymasis kenka teisėkūros kokybei“ 2. „Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas teisėkūros procese“ 3. „Teisėkūros ciklo schema“ 4. Teisės aktų „AUKSAVIMAS“: kaip atpažinti ir išvengti? 5. Teisėkūros kokybės link. Ciklinės teisėkūros modelio diegimas 6. Švieslentės ataskaita 7. „Mokesčių sistemos tvarumas aukštos infliacijos akivaizdoje“ 8. Farmacija
Pateikėme pasiūlymus Vyriausybei dėl reguliacinės naštos mažinimo, verslo priežiūros efektyvinimo, darbo rinkos sąlygų gerinimo, investicijų apmokestinimo pakeitimų.
Išanalizavome 2022 metų Seimo pavasario sesijos darbotvarkę ir pateikėme teisėkūros tobulinimo pasiūlymus analitiniame darbe „Dėl valstybės prioritetų Seimo pavasario darbotvarkėje“.
Pokalbis su su Valstybės kontrolieriumi Mindaugu Macijausku.
2021 m. lapkritį–2022 m. spalį parengėme 5 autorines radijo laidas „Ekonomika šiandien”, kuriose aptarėme teisėkūros kokybę, problemas, su kuriomis susiduria gyventojai ir įmonės, būdus ir pasiūlymus situacijai keisti: „Į kokias kuriozines situacijas įkliūva mokesčių mokėtojai?“, „Kaip pasiekti, kad mokesčių mokėtojas būtų valstybės VIP klientas?“, „Kodėl senų klaidų taisymas taip pat turi būti tarp valdžios prioritetų?“, „Kodėl nauji ir inovatyvūs vaistai mums neprieinami?“, „Valstybės auditas atliktas: ir kas toliau?“).
Iš viso buvo sukurta 21 autorinė radijo laida „Ekonomika šiandien”, kurioje aptarėme teisėkūros kokybę, problemas, su kuriomis susiduria gyventojai ir įmonės, būdus ir pasiūlymus situaciją keisti. Teisėkūros stebėsenos ataskaitose minimos problemos buvo aptartos 25 autorinės radijo rubrikos „Stebime valdžią“ pristatymuose.
Laida „Aukso amžius“;
Socialiniuose tinkluose siekėme patraukliai ir aiškiai pateikti su teisėkūros su teisėkūros kokybe susijusias problemas. Daugiausiai turinio buvo pasidalinta socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „LinkedIn“, kuriuose pristatėme pasiūlymus dėl teisėkūros proceso tobulinimo.
Projektą finansuoja
Europos ekonominės erdvės (EEE) ir Norvegijos finansiniai mechanizmai yra Islandijos Respublikos, Lichtenšteino Kunigaikštystės ir Norvegijos Karalystės indėlis mažinant ekonominius ir socialinius skirtumus bei stiprinant dvišalius santykius su 15 ES šalių Vidurio ir Pietryčių Europoje bei Baltijos šalyse. 2019 – 2024 m. Lietuvoje veikia EEE finansinio mechanizmo finansuojamas Aktyvių piliečių fondas, pilietinei visuomenei Lietuvoje stiprinti ir pažeidžiamoms grupėms įgalinti skiriantis 9 mln. eurų.
Daugiau informacijos rasite čia: https://apf.lt/; https://eeagrants.org/.
„Valstybės tarnybos dienos proga noriu palinkėti visiems valstybės tarnautojams turėti stuburą, nebijoti – jie turi būti ramstis politikams ir ministrams“,…
„Auksavimas“ perkeliant ES teisę į nacionalinę teisinę sistemą (angl. gold-plating) vis dar yra vienas iš reikšmingų veiksnių, mažinančių Lietuvos konkurencingumą…
Sudėtinga demografinė situacija Lietuvoje ir gąsdinančios ateities prognozės nėra jokia naujiena. Vis dėl to politikai viltingai ignoruoja faktus, jog populiacija…
Didžiųjų metų švenčių išvakarėse Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) primena Seimo nariams: tik priėmę informuotus sprendimus atsakingai kursime savo ir…
Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtinti pagrindai valstybę traktuoja kaip visos visuomenės organizaciją, kuri vykdydama savo funkcijas turi veikti visuomenės interesais. Valstybės…
Nuo teisėkūros proceso ir jo kokybės priklauso, ar teisinis reguliavimas yra aiškus, racionalus ir veiksmingas. Nekokybiškai atlikus pirmus teisės akto…
Lietuvos laisvosios rinkos instituto (LLRI) ir Seimo pirmininkės pavaduotojo Vytauto Mitalo iniciatyva trečiadienį parlamente įvyko apskritojo stalo diskusija: „Kokybiškas teisės…
Trečiadienį, lapkričio 9 d., 13 val. Lietuvos laisvosios rinkos institutas (LLRI) kartu su Seimo pirmininkės pavaduotoju Vytautu Mitalu kviečia į…
Pirkdami naują šaldytuvą visada svarstome ir sveriame. Ar reikia, kodėl reikia, kodėl senasis įrenginys nebetinka, kokie poreikiai pasikeitė. Galvojame, ar…
Prieš kurį laiką Lietuvoje įteisinta subsidiari rangovų atsakomybė sukūrė keturis kartus didesnę naštą, nei buvo būtina. ES teisėje įtvirtinta pareiga…
Šio pavasario Seimo sesijos darbotvarkėje – virš 700 naujų teisės aktų iniciatyvų, tačiau dauguma jų siekiama sukurti naujas taisykles, o…
Šią savaitę Seimas balsavo dėl Geriamojo vandens įstatymo pakeitimo projekto. Iki šiandien teisės aktas buvo derintas ir svarstytas 238 dienas.…
Dėkojame, kad užsiprenumeravote!